A német autókereskedők is megérzik a dízelek népszerűségének csökkenését

Berlin – Romlott tavaly a német autókereskedők bevételarányos jövedelmezősége elsősorban a dízeljárművek csökkenő népszerűsége és az új modellek típusengedélyének akadozó kiadása miatt – derül ki az ágazat szakmai képviseleti szervezete, a Zentralverband Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe (ZDK) csütörtökön kiadott közleményéből.

Az ágazatban működő cégek értékesítési árbevétele 2,6 százalékkal 179 milliárd euróra emelkedett ugyan 2018-ban, bevételarányos nyereségük azonban 1,0 és 1,3 százalék között alakult, míg 2017-ben 1,5 százalék volt az átlag.

A dízeltechnológia szűnni nem akaró hibáztatása és az új járművek WLTP emissziós mérési eljáráshoz kötött engedélyeztetésének a fennakadásai komolyan megviselték az autókereskedelmi ágazatot – mutatott rá Jürgen Karpinski, a ZDK elnöke a szervezet éves eredményét bemutató sajtótájékoztatón.

Az ágazat eredményességét a részben a kereskedők által viselendő környezetvédelmi járulék is megterhelte – mondta megjegyezve, hogy nehézségekbe ütközik az Euro 5 kategóriás dízelautók újraértékesítése is. A kereskedőknél jelenleg mintegy 190 ezer Euro 5 besorolású használt dízelautó van készleten – mutatott rá.

A ZDK kereskedők körében végzett felmérése szerint dízelautókat újraértékesíteni csak mintegy 30 százalékos, esetenként annál magasabb árengedményekkel lehetséges. Mindemellett az erősen szubvencionált új autók is komoly konkurenciát támasztanak a legkeresettebb használt autóknak.

Az évi 100 ezer eurónál magasabb forgalmat bonyolító autókereskedők száma tavaly 1,9 százalékkal 36 750-re csökkent Németországban. Ebből 15 200 volt márkakereskedő, 21 550 pedig márkafüggetlen. A márkakereskedők száma 1080-nal, 6,6 százalékkal csökkent, a függetleneké 360-nal, 1,7 százalékkal emelkedett. Az ágazatban foglalkoztatottak száma 2018-ban az előző éviről 1,9 százalékkal 441 ezerre csökkent.

– MTI –



.
SZUPERINFO.HU