A kapcsolati háló
Tudják meg az ismerősök, hogy nincs munkák! A gazdasági válság óta még annyira sem kínos az álláskeresés, mint előtte volt. Mondjuk el, akinek csak tudjuk, hogy munkát keresünk, illetve jelezzük azoknak, akikben megbízunk, hogy szeretnénk munkahelyet váltani. Így, ha hallanak valami jó ajánlatot, eszükbe fogunk jutni. Barátainkra, ismerősi körünkre is fordítsunk figyelmet, hiszen a multinacionális cégek előszeretettel alkalmazzák a belső ajánlást mint jelentkezési módot, vagyis a cég alkalmazottai által ajánlott jelentkezők elsőbbséget élveznek a felvételi folyamatban.
Megfelelő helyre
Olyan helyekre adjuk be a jelentkezésünket, ahová megfelelő a pályázati anyagunk. A nyelvtudás, a végzettség és a szakmai tapasztalat hármasát tekintsük át először. A nem megfelelő önéletrajzok hamar szelektálásra kerülnek az előbb említett szempontok alapján. Ha túl sok helyre jelentkezünk, nem az esélyeinket növeljük egy új állásra, hanem az elutasítások számát gyarapítjuk, aminek következtében az álláskeresés lendülete visszavetődhet, magával rántva lelkesedésünket és így sikerünket is.
Céges oldalakon
Az álláshirdetések mellett szenteljünk időt a szakmánkban jelen lévő cégek karrieroldalainak is. Sokszor ugyanis nem hirdetik meg a pozíciót, hanem a céges oldalakra töltik föl a felhívást. Ha tudjuk, mely cég brandje áll közel hozzánk, és hol tudjuk elképzelni a jövőnket, ne legyünk kishitűek.
Közösségi média
A közösségi média szerepe sem elhanyagolható. Hozzunk létre szakmai profilt a LinkedInen, és vegyünk fel vállalati HR-eseket kapcsolataink közé. Szívesen válogatnak ők is ebből az adatbázisból, hiszen itt azonnal áttekinthetik partnereik szakmai hátterét, és ellenőrizhetik a kiszemeltek rátermettségét.