Átadták az M25-ös autóút északi ütemét

Nyitrai Zsolt kiemelt társadalmi ügyekért felelős miniszterelnöki megbízott, a térség fideszes országgyűlési képviselője (j2), Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára (b2), Habis László (Fidesz-KDNP), Eger polgármestere (b) és Vámosi László (Fidesz-KDNP), Andornaktálya polgármestere az M25-ös autóút elkészült északi üteme átadási ünnepségén Andornaktálya közelében 2018. november 7-én.
Nyitrai Zsolt kiemelt társadalmi ügyekért felelős miniszterelnöki megbízott, a térség fideszes országgyűlési képviselője (j2), Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára (b2), Habis László (Fidesz-KDNP), Eger polgármestere (b) és Vámosi László (Fidesz-KDNP), Andornaktálya polgármestere az M25-ös autóút elkészült északi üteme átadási ünnepségén Andornaktálya közelében 2018. november 7-én. - © Fotó: MTI/Komka Péter
Nagytálya – Magyarország gyorsforgalmi törzshálózata öt éven belül szinte teljesen kiépül – fejtette ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az Egert az M3-as autópályával összekötő M25-ös autóút északi üteme és a fejlesztéshez kapcsolódó beruházások szerdai átadó ünnepségén, Nagytálya közelében.

Mosóczi László kiemelte: a sztrádák hossza a jelenlegi 1400-ról a következő évtized első felére “jócskán 2000 kilométer fölé nő”, a teljes gyorsforgalmi és főút-hálózat a nemzetközi folyosókba kapcsolódó, európai színvonalú közlekedési feltételeket nyújt majd.

A jórészt már folyamatban lévő beruházások eredményeként 7 megyeszékhely több mint 400 ezer, valamint vonzáskörzetük mintegy 665 ezer lakójának közlekedési helyzete javul ugrásszerűen – tette hozzá. Emlékeztetett: a következő években Eger mellett magasszintű közúti kapcsolatot kap Békéscsaba, Kaposvár, Salgótarján, Sopron, Szolnok és Zalaegerszeg is.

Jelezte: a 2022 utáni időszak fő feladata a legforgalmasabb autópályák kapacitásbővítése mellett a Budapestet elkerülő összeköttetések építése lesz. A kormány a közeljövőben dönthet az Egert elkerülő út előkészítésének útprogramba emeléséről is.

Az államtitkár felidézte: a kormány két éve határozott arról, hogy 2022-ig több mint 2500 milliárd forintot fordít – nagyobbrészt hazai forrásból – közútfejlesztésre. Ebből mintegy ezer kilométer új négysávos autóút és autópálya épül és kiemelt közlekedéspolitikai törekvés a jelenleg csak kétsávos közúton megközelíthető megyeszékhelyek bekötése a gyorsforgalmi hálózatba.

Az M25-ös autóút északi üteméhez tartozó közel 4 kilométeres rész 8 milliárd forintba került és szerdán délutántól vehetik használatba a közlekedők – az autóút teljes kiépüléséig díjmentesen.

A 15 kilométeres déli ütem munkái tavasz óta zajlanak és várhatóan 2020 nyarára fejeződnek be. Az Eger és az M3-as autópálya összeköttetését megteremtő autóút azonnal érezhető változást hoz a megyeszékhely 52 ezer és a térség mintegy 85 ezer lakójának életminőségében, életlehetőségeiben.

Nyitrai Zsolt, a térség országgyűlési képviselője, miniszterelnöki megbízott arra hívta fel a figyelmet, hogy a baloldali kormányok hosszú időn át csak beszéltek a fejlesztésről, ám nem tettek semmit. Később egy jobbikos országgyűlési képviselő “rossz ritmusban” újraterveztette volna a beruházást, évekre elodázva annak megvalósulását. Ha az ellenzéken múlt volna, ma nem lenne útátadó ünnepség, ám a jelenlegi kormányfő és kabinetje nem csupán ígéretet tett az M25-ös út megépítésére, de meg is valósítja azt – mondta a képviselő. Az M25-ös út mellett Egerben intermodális csomópont létesül és ugyancsak kormányfői ígéret van a megyeszékhelyt elkerülő útra is – tette hozzá.

Nagy Róbert, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) vezérigazgatója elmondta: a most átadott autóút-szakasz 3,9 kilométer hosszú, melyhez 2,5 kilométernyi szervizút, egy aluljáró és egy külön szintű csomópont is kapcsolódik.

-MTI-



.
SZUPERINFO.HU