Frissítve:

Autista mentorprogram a Balatonendrédi iskolában

Autista mentorprogram a Balatonendrédi iskolában
Az idei tanévben folytatódik az autista mentorprogram a Balatonendrédi Általános Iskolában, melynek célja a többségi iskolában oktatott autista tanulókkal kapcsolatos pedagógiai munka segítése.

hiba beküldése

A siófoki Aron Egyesület (Autisták Rehabilitációjáért, Oktatásáért, Neveléséért Egyesület) szervezésében és finanszírozásában, a Nemzeti Együttműködési Alap, valamint a Tesco „Ön választ, mi segítünk” közösségi programjának támogatásával vehette kezdetét tavaly az autista gyerekek integrációjának szakmai mentorprogramja Balatonendréden. A mentorprogram az idei tanévben tovább folytatódik a Balatonendrédi iskolában, ahol az Autizmus Alapítvány munkatársai, Őszi Patrícia és Ecser Mónika gyógypedagógusok az érintett, többségi iskolában oktatott autista tanulókkal kapcsolatos pedagógiai munkát segítik. Az alapítvány szakemberei azokban az osztályokban hospitálnak, ahol autista gyermek, vagy gyermekek részesülnek integrált oktatásban. A szakmai segítségnyújtás célja, hogy hatékonyan, hiteles szakmai tapasztalattal és az autista gyerekek egyéni állapotának, sajátosságainak megfelelően segítse a beilleszkedésüket és a pedagógusok munkáját.

– A mentorok elsősorban a tanároknak nyújtanak segítséget, olyan módszertani és fejlesztési lehetőségeket és ismereteket, amelyeket a gyerekekre személyre szabottan lehet alkalmazni. A kommunikáció során például fontos az egyszerűbb nyelvezet használata, valamint a speciális eszközök, folyamatábrák, napirendek, vizuális eszközök, stb. Minderre adottak a lehetőségek a közösségi szemléletű, kiváló fejlettségű Balatonendrédi iskolában. Ezúton is szeretnénk köszönetünket kifejezni az iskola pedagógusainak, gyógypedagógusainak, kiemelten Késmárki Tiborné igazgatónőnek, valamint a Siófoki Tankerületi Központ igazgatójának, Gruberné Kis-Pál Andreának – mondta el Tóthné Vámosi Gyöngyvér Ágnes, a siófoki Aron egyesület egyik alapítója, aki a Balatonendrédi iskolába járó hatodik osztályos autista kisfiú édesanyjaként maga is személyesen érintett.

Szeptember 1-jén a szakmai napon a sajátos nevelési igényű tanulókkal, különös tekintettel az autista tanulók integrált oktatásával kapcsolatban egyeztettek az iskola pedagógusai a mentorokkal az egyéni fejlesztési tervek elkészítéséről.

– Az iskola számára komoly szakmai segítséget nyújt a mentorprogram. 12 integráltan oktatott autista tanulónk van, az igény sokkal nagyobb, de a gyerekek teljes integrációja érdekében csak korlátozott számban tudjuk őket felvenni. Több mint tíz éves tapasztalat alapján mondhatom el azt, hogy iskolánk szellemisége és a szakmai tapasztalat, kollégáink felkészültsége tudta eredményessé tenni az integrációt. Diákjaink a pedagógusoktól a jó mintát tanulják meg, a többségi diákok szülei is értik, elfogadják és támogatják ezt, mert megtapasztalták, hogy nem hátrányt, hanem csak előnyt jelent gyermekük számára az, hogy egy autista tanulóval járnak egy osztályba. A diákok megtanulják egymás elfogadását, az egymásra való odafigyelést, és azt, hogy találják meg mindenkiben az értéket – nyilatkozta Késmárki Tiborné, az iskola igazgatója.

 

M.B.



.
SZUPERINFO.HU




Login2


Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe TION.ro

Autentificati-va pe TION.ro:




Elfelejtetted a jelszavad?

Comentati pe TION.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Új felhasználó regisztrálása