5 perc szemtorna az élesebb látásért

5 perc szemtorna az élesebb látásért
Az irodai munka és a monitor bámulása nem csak a hátunknak nem tesz jót, a szemeink is hamar elfáradhatnak. Ez a néhány gyakorlat pár perc alatt segíthet abban, hogy egy kicsit pihentessük megfáradt szemeinket. 1.

  • Az irodai munka és a monitor bámulása nem csak a hátunknak nem tesz jót, a szemeink is hamar elfáradhatnak.

Ez a néhány gyakorlat pár perc alatt segíthet abban, hogy egy kicsit pihentessük megfáradt szemeinket.

1. Nézzünk mereven előre, majd amennyire csak tudunk, fordítsuk a tekintetüket fölfelé a jobb sarokba, majd a bal alsóba. Ez után nézzünk a bal felső, majd a jobb alsó sarokba, de vigyázzunk, hogy a fejünket ne mozdítsuk el egyik irányba se! Ez után nézzünk el jobbra majd balra is, szintén csak a szemünk mozgatásával, ezzel kicsit átmozgatjuk az izmokat.

2. Tartsunk magunk elé egy képet vagy egy szöveget, és próbáljunk meg ráfókuszálni, majd hagyjuk, hogy elmosódjon, nézzünk át rajta, mintha egy ablakon tennénk, majd fókuszáljunk ismét a tárgyra. Ezt négyszer-ötször megismételhetjük.

3. Takarjuk le mindkét szemünket a tenyerünkkel, és ha már teljes a sötétség, óvatosan nyissuk fel a szemhéjunkat, és bámuljunk bele a sötétbe. A szemünknek kifejezetten pihentető lesz, hogy most nem kell fókuszálniuk semmire.



Budapest.
SZUPERINFO.HU