Mit tegyünk, hogy ne váljon az utazás rémálommá?

Mit tegyünk, hogy ne váljon az utazás rémálommá?
Bár, már lassan vége a nyárnak, sokaknak még hátravan az idei pihentető nyaralás. Vannak, akik örömteli izgalommal várják, de bizonyára olyanok is, akiket félelemmel tölt el az utazás során rájuk váró órákon át tartó rosszullét, hányinger, szédülés gondolata. Dr.

Cvetkov Márta repülőorvos hasznos tanácsokkal látja el az utazási betegségben szenvedőket!

1. Csapjuk be a szemünket!

Az utazási betegség az egyensúlyszerv túlérzékenységéből adódik. A test helyzetét és a mozgást a belső fül és a szem együttesen érzékeli. A két szerv eltérő jelzéseket küld az agynak, és felborul a rendszer. A szemet rövid ideig be lehet csapni, ilyenkor segíthet, ha egy fix pontot, vagy a horizontot nézzük, így a szem is követi a jármű mozgását.

2. Levegőt!

Felkavarodott gyomor és szédülés esetén a friss levegő jól eshet, érdemes felmenni a hajó fedélzetére, vagy letekerni a kocsi ablakát. A mély, lassú légzés növeli az oxigén mennyiségét a tüdőben, csökkenti a légszomjat. Ha a légzésre koncentrálunk, ez elvonja a figyelmet a zavaró körülményekről.

3. Lassítson, pihenjen, lazuljon!

Ha autóval indulunk útnak, akkor fontos a nyugodt vezetés, a gyakori fékezések csak rontják a helyzetet. Egy rövid pihenő pedig hamar visszaállítja a megzavart érzékelést. Ruházatunk legyen laza, kényelmes, réteges, így, ha a járműben melegünk van, akkor le tudunk belőle egy-egy darabot venni.

4. Keksz a megmentő

Az utazás előtt egy órával fogyasszunk kevés, könnyen emészthető és szénhidrátban gazdag élelmiszert, például gyümölcsöt, mert akár az üres, akár a túlzottan teli gyomor is fokozhatja a tüneteket. Kerülni kell az alkohol, tea és kávé fogyasztást, mert vizet von el a szervezetből. Az út során igyunk sok ásványvizet, a megfelelően hidratált szervezet közérzete is kellemesebb.

+1 Tilos az olvasás!

A legrosszabb, amit tehetünk, ha olvasunk menet közben.



Budapest.
SZUPERINFO.HU