Edzés kánikulában? Ezekre figyeljünk!

Edzés kánikulában? Ezekre figyeljünk!
Míg tavasszal és nyár elején turbó üzemmódra kapcsolva edzünk, hogy bomba formába kerüljünk a bikiniszezonra, ahogy beköszönt a kánikula, a legöbben elhagyják a rendszeres sportot.

  • Míg tavasszal és nyár elején turbó üzemmódra kapcsolva edzünk, hogy bomba formába kerüljünk a bikiniszezonra, ahogy beköszönt a kánikula, a legöbben elhagyják a rendszeres sportot. Nagy hiba! Nyáron is ajánlott mozogni, ám néhány dologra oda kell figyelni!

Ha fitness teremben szeretünk edzeni, akkor könnyű a dolgunk, csupán arra kell figyelni, hogy a hőségből ne menjünk azonnal az esetleg túlságosan lehűtött, légkondicionált terembe. Azonban ha leginkább a szabadban mozgunk szívesen, akkor több tanácsot érdemes megfogadni!

– Három alapszabályt kell feltétlenül szem előtt tartani: a folyadékpótlást, megfelelő tápanyagot, valamint az öltözködést, illetve a napfény védelmet. A melegben még több folyadékra van szükségünk, mint máskor, az edzésekre pedig ez még hatványozottabban igaz. Nagyon fontos, hogy ne jéghideg itallal hűsítsük magunkat, mert azt könnyebben kiizzadja a szervezet, és a felhevült test gyorsan meg is fázik tőle. Elsősorban vizet, esetleg izotóniás italt fogyasszunk. A táplálkozással azért kell kiemelten foglalkozni, mert a kánikulában kevésbé kívánjuk az ételt, ám az edzés fokozottan igénybe veszi a szervezetet, és szüksége van a tápanyagra. Mozgás előtt érdemes 1-2 szem szőlőcukrot bekapni, edzés után pedig lassan felszívódó szénhidrátot enni, és persze a sok zöldséget, gyümölcsöt sosem szabad mellőzni, mert a belőlük származó vitaminok elengedhetetlenek. Ha a szabadban edzünk, roppant fontos megfelelő fényvédő krémmel bekenni magunkat, illetve egy baseball sapkát felvenni, mert így védekezhetünk a napszúrás és leégés ellen – mondta Czanik Balázs, a Capoeria Aerobik megalkotója.

Mindezek mellett azt mindig szem előtt kell tartani, hogy a legnagyobb, rekkenő hőségben ne sportoljunk, főleg nem tűző napon, így a 11-14 óra közötti időszakban nem ajánlott edzeni, inkább a kora reggeli, illetve esti időpontokat kell választani. Azonban csak a nyári meleg miatt soha nem szabad elhanyagolni a mozgást, főleg akkor, ha valaki már korábban rendszeresen sportolt. A test ugyanis szereti a rendszerességet, és nagyon megbosszulja, ha a vakáció miatt 2-3 hónapot kihagyunk.



.
SZUPERINFO.HU