Pedagógusokat képeztek japán segítséggel

Akt.:
Budapest, 2014. szeptember 6., szombat (MTI) – Japán magánadományokból 40 pedagógus képzése valósult meg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Miskolci Egyetem és a Hitotsubashi University közös projektjének keretében. A programban résztvevő legeredményesebb pedagógusok szombaton elismerésben részesülnek a fővárosban.

A Műegyetem és a japán felsőoktatási intézmény MTI-hez eljuttatott közös közleménye szerint a képzés során a pedagógusok elsajátították azt a speciális oktatási módszertant, amelynek köszönhetően hatékonyabban és eredményesebben tudnak oktatni heterogén iskolai környezetben. Az eddigi tapasztalatok alapján a módszertan alkalmazásával a hátrányos helyzet többé nem akadály az iskolában, és újra élménnyé válik a tanítás a roma vagy nem roma vegyes oktatási környezetben, a gyerekek szívesebben járnak iskolába, ahol a programnak köszönhetően már rövidtávon is sikerélmények érik őket. Emellett a nehezen kezelhető gyermekeknél már 3-4 hónap alatt megszűnnek a magatartás-problémák és bizonyíthatóan sikereket lehet elérni a hátrányos helyzetű, többségében roma gyermekeknél.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Miskolci Egyetem és a Hitotsubashi University közös projektjének célja az volt, hogy minél több magyar pedagógus ismerkedjen meg a módszertannal. A rendelkezésre álló pénzügyi keret, mintegy 1 millió 300 ezer forint 40 pedagógus teljes körű, egy éves képzésére biztosított lehetőséget.

– MTI –



.
SZUPERINFO.HU