Rend és hatékonyság a közigazgatásban

Akt.:
Rend és hatékonyság a közigazgatásban
Idén január elsejétől a területi közigazgatás átszervezése keretében indultak el a járások, a nyolc Somogy megyei járásszékhelyen pedig a Kormányhivatalhoz tartozó járási hivatalok is megkezdték működésüket, mondta el Juhász Tibor kormánymegbízott.

A járási rendszer elindulásával fontos állomásához érkezett az a közigazgatási reform, amely legfőbb vezérfonala a mindenki által elérhető, átlátható ügyintézés. Az átalakítás egy folyamat, az igazi változást ezért év végére fogják megtapasztalni az állampolgárok, amikor  a mostani okmányirodák bázisán megnyílnak a kormányablakok. Ezek a járási hivatalok integrált ügyfélszolgálataként biztosítják, hogy  közel 2500 ügyet lehessen  egy helyszínen elintézni.  Év végéig országosan
300 helyen nyílik kormányablak, Somogy megyében 13-14, ahol az emberek ügyes-bajos ügyeiket az ún. egyablakos ügyintézés során gyorsan intézhetik majd felkészült, ügyfélbarát ügyintézők segítségével. Somogy megyében 8 járási hivatal indult: Barcs, Csurgó, Fonyód, Kaposvár, Marcali, Nagyatád, Siófok és Tab székhelyekkel. Négy helyen lesz járási kirendeltség:
Balatonföldváron, Lengyeltótiban, Igalban és Kadarkúton.

Könnyebbé, gyorsabbá válik az állampolgárok számára az ügyintézés. A járási hivatalokhoz kerültek az eddig a jegyző  hatáskörébe tartozó államigazgatási, valamint a megyei kormányhivatalok szakigazgatási szervei kistérségi kirendeltségeinek, ügyfélszolgálatainak, irodáinak a feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek. Járási szakigazgatási szervek lettek a földhivatalok, a
munkaügyi kirendeltségek, népegészségügyi intézetek, a gyámhivatalok, az állategészségügyi és élelmiszer-ellenőrző, valamint az építésügyi hivatalok. A különféle egyéb szakigazgatási szervekhez tartozó ügyeket az idén létrejövő vidéki kormányablakokban is el lehet majd indítani.



.
SZUPERINFO.HU