A hal a szívnek is jót tesz

A hal a szívnek is jót tesz
A legtöbb magyar nem rajong a halért, ha szereti, akkor sem készít halas ételeket heti rendszerességgel, pedig hetente kétszer ajánlott fogyasztani vegyesen a hazai és a tengeri példányokból.

A rendszeres halfogyasztás 40 százalékkal csökkentheti a koszorúér megbetegedések számát, melynek kialakulásáért a szervezet gyulladásos elváltozásai okolhatók. A halak húsában található omega-3 zsírsavaknak gyulladáscsökkentő hatása van. Emellett kiemelkedő fehérjeforrás, vas és B12-vitamin is megtalálható benne. Az egyik legszálkásabb halfajta a keszeg, könnyen élvezhető csemegévé válik, ha precízen – elég mélyen és elég sűrűn – beirdaljuk (az Y szálkákat átvágjuk). Aki nem szeretne az irdalással bajlódni, az válasszon kevésbé szálkás példányt: süllőt, harcsát, pisztrángot. Az amur a legtisztább halaink egyike, ugyanis teljes mértékben növényevő. Az esszenciális aminosavak és omega-3 mellett rengeteg vitamin és ásványi anyag fellelhető húsában. Az amur mellett a busa a másik leginkább ajánlott hal, omega-3-tartalma szinte tengeri haltársaiéval vetekszik, azonban a busánál nem kell tartanunk a mérgező higanytartalomtól. A legtöbb halhoz jól illik a fokhagyma, és a különböző zöldfűszerek. A citrom természetesen egy igazi hallakoma elengedhetetlen kelléke.



Siófok.
SZUPERINFO.HU