Árpa – fogyasszuk rendszeresen!

Árpa – fogyasszuk rendszeresen!
Az árpa alapvető gabonaféle, megtalálható a kenyérben, különböző italokban és szinte minden kultúra konyhájának a része.

Az árpa volt az egyik első növény, amit őseink elkezdtek termeszteni, és máig az egyik legszélesebb körben fogyasztott gabonaféle. Nagyjából fél csészényi (64 gramm) árpa a napi kalciumbevitel 3%-át, a vasbevitel 18%-át, a tiamin vagy B1-vitaminbevitel 40%- át, a riboflavin vagy B2- vitaminbevitel 15%-át, a niacin vagy B3-vitaminbevitel 21%-át, a B6-vitamin 15%-át, a folsav (B9-vitamin) 5%-át, a magnéziumbevitel 30%-át, a foszforszükséglet 25%-át, a szükséges káliumbevitel 12%- át, a cink 17%-át, a réz 23%-át, a szelén 50%-át és a mangán 90%- át fedezi. Az árpa sokoldalú gabonaféle; közkedvelt a mogyorószerű íze, a tésztaszerű állaga miatt. Keverhetjük bármilyen levesbe vagy raguba, hogy ízletesebb és táplálóbb legyen. Húslevesbe főzve adjunk hozzá zöldségeket, és készítsünk belőle piláfot vagy rizottót. A megfőtt árpát zöldségekkel és öntettel hidegen salátaként is fogyaszthatjuk. Keverhetjük az árpát hagymával, zellerrel, gombával és paprikával, forraljuk föl, majd süssük tepsiben 45 percig.



Siófok.
SZUPERINFO.HU