Az egyik legjobb nyári vitaminforrás: a sárgadinnye

Az egyik legjobb nyári vitaminforrás: a sárgadinnye
Az illatos, édes sárgadinnye sokak kedvenc nyári csemegéje.

Érdemes is belőle bőven fogyasztani, mert számos módon gyakorol előnyös hatást a szervezetre. A sárgadinnye nem csak hűsítő édesség, de kiváló vitaminforrás is egyben. Több benne a béta-karotin, mint a barackban, a grapefruitban, a narancsban vagy a mangóban – ugyanannyi, mint a sárgarépában. Ez az anyag adja sárga színét, amely erős antioxidáns és a szervezetben A-vitaminná alakul. Az A-vitamin fontos ahhoz, hogy a szemünk, a vérünk és az immunrendszerünk egészséges legyen. Egy csésze felkockázott sárgadinnyében több C-vitamin van a napi szükséges beviteli mennyiségnél. Sok benne a folsav is, vagy más néven B-9 vitamin, mely segít megőrizni a memória frissességét. A magzat fejlődése során megakadályozza az idegcső-záródási rendellenességek kialakulását. A sárgadinnye fogyasztás remek módja, hogy rostot vigyünk be, amitől jobb lesz az emésztésünk.
(forrás: www.hazipatika.hu)



Siófok.
SZUPERINFO.HU