2018.05.7 08:08; Frissítve: 2018.05.3 09:09


Erős csontok 40 év felett is

Erős csontok 40 év felett is
Sok kalciumot fogyasztunk tejtermékek és táplálék-kiegészítők formájában.
hiba beküldése

Hogyan lehetséges, hogy mégis nagyon magas a csontritkulás aránya, különösen az 50 év feletti nőknél? Átütő felfedezés a K2-vitamin, mely a szervezetbe kerülő kalciumot a megfelelő helyre, a csontokba „irányítja”.
Eddig úgy tudtuk, a csontoknak kalciumra van szükségük, hogy erősek legyenek. De ez csak részigazság. Vannak más vitaminok és ásványi anyagok, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a kalcium a csontokba kerüljön. Ezek között kiemelten fontos a K2-vitamin és a D-vitamin. A D-vitamin segíti a kalcium felszívódását, de ez még nem elég. A felszívódás lényegében csak annyit jelent, hogy a kalcium bekerült a vérünkbe. Ha azt szeretnénk, hogy innen tovább jusson a csontokba, akkor arra is oda kell figyelnünk, hogy a szervezetben megfelelő mennyiségben legyen K2-vitamin. A K2-vitaminnak fontos szerepe van abban, hogy a kalciumot eljuttassa a vérből a csontokhoz és beépítse oda. Étrendünk régebben elegendő K2-vitamint tartalmazott. A háziállatok szervezete képes volt az általuk legelt zöld növényekből előállítani ezt a vitamint, amikor kint a szabadban tartották őket. A nagyüzemi állattartás elterjedésével azonban ez megváltozott. Ma már ahhoz, hogy a szükséges mennyiségű K2-vitaminnal lássuk el szervezetünket, naponta el kéne fogyasztanunk pl. 4 kg marhahúst, vagy 5 liter tejet. Mivel a mostani táplálkozási szokásokkal nehéz biztosítani a szervezetnek szükséges K2-vitamint, tanácsos ezt pótolni.
A kalcium csontba épülésének fontos lépései:
1. A D-vitamin segíti a kalcium felszívódását a vérbe.
2. A K2-vitamin segít, hogy a kalcium eljusson a vérből a csontokhoz és beépüljön oda.
(forrás: Nők Lapja Egészség)



Siófok.
SZUPERINFO.HU




Belépés



Elfelejtetted a jelszavad?
Új felhasználó regisztrálása