Zöldségek, melyek igazi fehérjebombák

Akt.:
Zöldségek, melyek igazi fehérjebombák
A fehérjetartalmú ételekről a legtöbbeknek először a hús, a hal vagy a tejtermékek jutnak az eszébe.

Számos olyan növényi eredetű élelmiszer van, aminek magas a fehérjetartalma. A sokak által kedvelt borsóleves alapanyaga csészénként 9 gramm fehérjét tartalmaz. Friss, fejtett borsót nyugodtan fogyaszthatjuk nyersen is, illetve a zsenge cukorborsót akár hüvelyestől. Egy csésze párolt spárga csaknem 4,5 gramm fehérjét tartalmaz, ráadásul még a kalóriatartalma is alacsony. Egy közepes méretű burgonyában 4 gramm fehérje található. Fél csésze párolt spenótban 3 gramm fehérje található. Egy csésze párolt mungóbabcsírában 2,5 gramm fehérje található. Salátákhoz, ázsiai stílusú tésztaételekhez is adhatunk belőle bátran. Akárcsak a szóját, a kukoricát is gyakran módosítják genetikusan, így ebből is érdemes mindig organikusan termesztettet vásárolni. Fél csésze kukoricaszemben 2,5 gramm fehérje található.
(www.hazipatika.hu)



Siófok.
SZUPERINFO.HU