Vége a várakozásnak, indul az F1

A Forma–1 2019-es versenynaptára
A Forma–1 2019-es versenynaptára - © Fotó: Graphic news
Melbourne – Tíz csapattal, húsz pilótával és több szabályváltozással kezdődik az új szezon.

A hétvégén Ausztráliában elrajtol a 2019-es, 21 állomásból álló Forma–1-es versenyszezon. Új festésű autókkal, új pilótákkal és új szabályokkal indul el ez az extra hosszú megmérettetés.

Csak három szín

Minden évben jönnek új szabályváltozások válaszul a csapatoktól, pilótáktól érkező kérésekre, vagy éppen a biztonság növelése végett. A pilóták komfortérzését igencsak érinti az a szabálymódosítás, amely az autók és a pilóták súlyának mérésére vonatkozik. A múltban a pilóták és autóik együttes súlymérése komoly diétázásra kényszerítette az amúgy is már vékony versenyzőket, s különösen negatívan érintette a csontosabb, magasabb sportolókat. 2019-től az autók és a pilóták súlyát viszont külön mérik. Jelen állás szerint 80 kg-ban határozták meg a pilóták minimum súlyát. Amennyiben valamelyik pilóta kevesebbet nyom, mint 80 kg, úgy plusz súlyt kell majd a csapatoknak elhelyezni az autóban annak érdekében, hogy elérjék a kívánt súlyt, azaz 80 kilót – írja az Amber PR, mely további érdekességekről is beszámolt.

Újdonság az is, hogy mostantól minden futamon az akkor leggyorsabb kört futó pilóta plusz egy ponttal gazdagodik, amennyiben az első tíz között végez. 1950–1959 között ez a rendszer futott a Forma–1-ben.

A versenyautókba tankolható üzemanyag mennyiségén is változtattak a pilóták kérésére. Ezentúl 5 kilo­grammal több üzemanyagot lehet tankolni a tavalyi évi mennyiséghez képest. Ennek a szabálymódosításnak az volt a lényege, hogy ezáltal a pilóták hosszabb ideig nyomhatják majd tövig a gázpedált.

A Pirelli egy nagy fordulattal megváltoztatta, ha úgy vesszük, leegyszerűsítette az abroncsok jelölését. Összesen háromféle színkód lesz. Fehér, sárga és piros színnel jelölik majd a kemény, közepes és lágy gumikat. A legkeményebb fehér, míg a leglágyabb abroncs piros színű lesz.

Az idei téli kollektív F1-es tesztelésekre ezúttal is február közepén és végén került sor Barcelonában. Sok csapat itt mutatta be új autóját, pilótáit, esetleg új szponzorát. A tesztelés negatív szenzáció­ját a Williams hozta: a csapat ugyanis nem jelent meg napokig, nem készültek fel időben.

Nyári meleg

S mi történt tavaly az Ausztrál Nagydíjon? Sebastian Vettel és Lewis Hamilton állhatott fel a dobogó első és második fokára. 2018-ban Kimi Raikkönen ért célba a bronzérmes helyen, akkor még ferraris színekben.

Az Ausztrál Nagydíj nagyon ütős nyitánya lehet a szezonnak: a Melbourne-i egy nehéz utcai pálya, amelynek pont emiatt nem igazán jó a tapadása. Idő kell a „felgumizásához” és a letisztulásához. Elég egyenetlen is a pálya, s az ilyenkor jellemző változékony idő igencsak megkavarhatja a sorrendet.

Idén a 35. Ausztrál Nagydíjat rendezik meg, amelyből ez lesz a 24. Melbourne-ben. Ez a futam tradicionálisan az F1-es szezon nyitó versenye, ezúttal is nyári időjárás, s 30 fok várja majd az indulókat.

Az 58 körös Ausztrál Nagydíj vasárnap, magyar idő szerint 6.10-kor veszi kezdetét. A pálya hossza 5,303 km, a teljes versenytáv 307,574 km. A pályarekordot még mindig Michael Schumacher tartja 2004-ből, ideje 1 perc 24,125 másodperc.

HBN



.
SZUPERINFO.HU